Badmintonskolen i Haugerudhallen og Oppsal arena

Haugerud IF har en av Norges aller beste badmintonklubber med mange medlemmer og godt kvalifiserte trenere. Badmintonskolen arrangeres både i Haugerudhallen og i Oppsal arena. Målgruppe er primært barn over 7 år, men alle er velkomne. For de som er eldre enn 12 år finner vi et tilpasset opplegg.

Badmintonskolen tilbyr to kurs med oppstart i begynnelsen av september og ny runde etter nyttår.

Oppstart Haugerudhallen: Nytt opptak mandag 8. januar

Oppstart Oppsal Arena: Nytt opptak tirsdag 9. januar, med mulighet for “tjuvstart” torsdag 4. januar.

PÅMELDING HER!

Påmeldingen er ikke bindende. Alle får prøvetimer. Vi må vite hvem som er til stede i hallen til enhver tid og kjenne foresattes kontaktinformasjon. Derfor må dere fylle ut skjemaet før oppmøte.

I Oppsal arena, to ganger i uka, tirsdag og torsdag, hall 2 kl 16-17.

I Haugerudhallen, to ganger i uka, mandag kl 16-17 og fredag kl 16-17. På fredager kan foreldre delta.

I tillegg vil alle få tilbud om å ta med foreldre på trening hver fredag kl 16 i Haugerudhallen.

Dette kan fint kombineres etter avtale dersom det er ønskelig. Avtal dette med trenerne og gi beskjed til badhaugerud@gmail.com.

Du trenger absolutt ingen forkunnskaper om badminton. Klubben holder også racketer og baller for de nyeste medlemmene. Du vil i løpet av kurset lære det mest grunnleggende for å spille skikkelig badminton.

Vi har også nybegynnertilbud til de over 10-12 år. Dette kan variere fra år til år avhengig av antall påmeldte, aldresammensetting og den enkelte spillers ferdigheter og motivasjon. I de fleste tilfeller starter disse spillerne sammen med badmintonskolen de første ukene. Deretter vil de eldste få tilbud om å trene på fredager i Haugerudhallen kl 17-19 (evt. kl 16), som et alternativ til en annen treningsdag. I noen få tilfeller kan noen flyttes rett opp i de ordinære partiene. Hovedpoenget er at tilbudet skal møte deres alder og nivå på en best mulig måte.

Spillere under 7 år er også velkomne, da i følge med voksne. Alle møter med foresatte på de første treningene. Vi ønsker generelt at foreldre er synlige for trenere og oppmenn, og vi har voksne til stede som kan svare på spørsmål.

Påmelding og pris
Vi har satt en begrensning i antall deltakere på skolen for at vi skal kunne sikre en god opplæring. Meld deg derfor på så raskt som mulig.

Kontakt Torstein Reistadbakk, badhaugerud@gmail.com eller tlf. 92631584 hvis du lurer på noe. Ytterligere informasjon vil komme når det nærmer seg oppstart. Vi benytter appen “Spond” til kommunikasjon og invitasjon til trening. Foreldre registrerer seg med sin egen epost/tlf i Spond, og vi vil knytte dette til spillerens medlemsinformasjon.

Prisen er kun 600 kroner + medlemskapskontingent på kr 300 for kurset. Dette inkluderer treninger, lån av racket og evt. deltakelse i noen nybegynnerturneringer. Faktura sendes etter innmelding.

Om badmintongruppa
Haugerud IF badmintongruppa har over 200 medlemmer, hvorav halvparten er barn og ungdom. Vi har badmintonlag i alle serier, også eliteserien, og flinke trenere.

Dette er altså en glimrende mulighet til å lære badminton. Vi håper så mange som mulig blir med videre etter at badmintonskolen er ferdig. Det vil også bli muligheter for å delta i turneringer med lavterskelprofil i løpet av det første halvåret, dersom ønskelig.

Om Spond:

Et viktig verktøy for oss er appen Spond. Denne appen er norsk, følger norske personvernregler og er skreddersydd for idrettslag. Spond er obligatorisk for medlemmer i badmintongruppa. (Dere kan også benytte spond.no fra nettleser). Vi benytter den til:

• Å holde orden på hvem som deltar i de ulike treningsgruppene på hver trening. Dette er påkrevet nå. Foresattes navn og kontaktinformasjon er knyttet til alle mindreårige spillere.
  • Kommunikasjon mot spillere og/eller foresatte. Vi kontakter ikke mindreårige. (Litt eldre spillere vil gjerne ha egen Spond, forklares under).
  • Invitasjon til treninger med sted og tidspunkt.
  • Invitasjon til dugnader. Vi arrangerer stevner to-tre ganger pr. år og trenger da hjelp fra foreldre til ulike oppgaver.
  • Intern dialog mellom ulike spillere/foresatte.

Alle mindreårige spillere kontaktes via foreldre. Vi kontakter ikke mindreårige direkte. Dette gjøres ved at spilleren knyttes opp mot foreldre ved at vi mottar deres epost/tlf ved innmelding og at dere benytter den samme epost/tlf når dere oppretter bruker i Spond. Da vil dere automatisk legges i de rette gruppene.

Før hver trening vil dere motta en invitasjon som dere må godta eller avslå. Vi må kunne rapportere hvem som har delta på alle treninger og kunne kontakte de umiddelbart.

Om dere ønsker at barnet etter hvert skal ha egen Spond for å kunne svare for seg selv er dette mulig. Noen av de eldste spillerne foretrekker dette, og har lov etter at de er 13 år. Da trenger vi også spillerens epost/tlf som da knyttes mot spillerens Spond-konto. Da vil både spiller og foresatte motta samme informasjon og være i stand til å svare på spillerens vegne. De foresatte mister ikke kontrollen på noen måte, de er fortsatt knyttet til spilleren som ansvarlig foresatte. Voksne spillere har naturligvis egen Spond uten nødvendig kobling til foresatte.

Velkommen!