Travle helger for Haugerudspillerne

De to siste helgene har det vært folksomt med Haugerudspillere på lokalturneringer, på U15/U17 ranking i Bergen og på veteran NM i Bærum Idrettspark. Solide resultater i Bergen, gull i veteran NM samt at mange barn og ungdommer har vist stor innsats på lokale arrangementer. Her er fire blide spillere som møttes i finalen i HDU13B under Follosmashen, Armand, Mathias. Mari og Jonas.

Her er noen stikkord fra de siste to helger. Alle resultater finnes på Badmintonportalen.

vestre aker U15
Glade jenter som gjorde rent bord i DSU15 på Fjærfesten. Fv. Victoria, Delia og Sofie

På Vestre Akers fjærfest stilte Haugerud mannsterkt med 25 spillere. Det er en breddeturnering og Haugerud hadde med spillere i de fleste aldersklasser. Det var mange gode kamper og resultater. En av de voksne som fremhevet seg denne gangen var Pål Endre som vant både herresingle A og mixdouble A. Her kom kanskje de intense forberedelser i Haugerudhallen i vinterferien til nytte!!!

Med 10 spillere var Haugerud en av de største klubbene Veteran NM. Spillerne fordelte seg jevnt utover i aldersklassene. Berit Thyness var den som brakte med seg edelt metall denne gangen med gull i både damesingle V45 og damedouble V40 med Trine Sperre fra Ålesund.

Veteran NM Berit to gull
Glad dobbeltvinner i Veteran NM i Bærum Idrettspark

Follosmashen er en hyggelig barne- og ungdomsturnering arrangert av Oppegård IL. Den passer godt for nybegynnere og spillere som sjelden spiller turnering. Haugerud var nest største klubb med 14 spillere i alt fra U9 til U15. Flere U9 og U11 spillere fikk mange fine kamper. Blant de litt eldre var Haugerud dominerende i U13B.  I HSU13B var det rent Haugerudoppgjør med David Wong og Armand Bruun. Etter en laaang kamp trakk Armand det lengste strået i 3 sett. I HDU13B gjentok det seg med to Haugerudpar som knivet om seieren. Her var det Jonas Telle og Mari Blakstad som utfordret David og Armand.  Jonas og Mari ordnet også seieren i mixdouble U13B.

I Haukelandshallen i Bergen møttes alle norges beste U15 og U17 spillere under Ranking U15/U17.  Haugerud stilte spesielt med mange i U15 klassen hvorav flere er U13 spillere. De aller fleste kom videre til sluttspill og det ble også mange pallplasser. Under er disse listet opp:

• DSU15X – Aimee Hong  3. plass
  • DSU15A – Delia Murtazalieva  1.plass
  • DDU15 A – Therese Nguyen og Aimee 1 plass, mens Delia med makker Karina fra Kirkenes ble slått i finalen og fikk 2.plass
  • MDU15A – Aimee med makker Amund fra Frogner 2. plass etter en jevn finale.
  • HSU15A – Mathias Hong 3 plass
  • HDU15A – John Nguyen og Andy Hang 2 plass
  • John og Therese spilte også i X-klassen, men nådde ikke semifinalen.