Lagspill: Haugerud til topps i landsfinalen i Kragerø for tredje år på rad!

Helgen 31. mai – 2. juni var det tradisjonen tro landsfinale i lagspill i Kragerø for U13 og U15. Fra Oslofjorden krets stod Haugerud ubeseiret før landsfinalen, og var blant favorittene i begge klasser.

Innmarsj til semifinaler i U13 og U15: Haugerud vs Kristiansand x 2
U13 med pokal for 3. plass

Det var tre klubber som utmerket seg: Haugerud, Bergen og Kristiansand, og disse tre delte pallplassene broderlig: Haugerud U15 slo ut Kristiansand i semifinalen, og tok gull i U15 etter en spennende finale mot Bergen med flere tresettere: Det var fremdeles uavklart hvem som skulle gå av med seieren da de siste to mixkampene startet! Disse vant imidlertid Haugerud, som kunne konstatere gull med komfortable 6-2 som resultat.

Haugerud kom til semifinale i U13 etter en tilsvarende thriller i grunnspillet, der plasseringene var uavklart til langt inn i siste lagkamp. Denne gangen var det Haugerud som ble slått ut av Kristiansand i semifinalen, som på sin side tok gull mot Bergen i finalen i U13, med uavklart seier frem til mixkampene var spilt, også her!

Så fordelingen i toppen ble gull+bronse til Haugerud, to sølv til Bergen og bronse+gull til Kristiansand. Svært symmetrisk, og vel fortjent til alle tre klubber!

U15-laget med gullpokalen!