Haugerud vinner landsfinalen U13 Lagspill

For første gang i klubbens historie gikk Haugerud til topps i landsfinalen for lagspill i U13 klassen etter en meget spennende finale mot Kristiansand. Her står de glade og fornøyde vinnerne fra venstre John Nguyen, Thomas Fjeldheim, Mathias Hong, Therese Nguyen, og Aimee Hong.

I finalen møtes de beste lagene fra de regionale seriespillene. Iår var finalen plassert i Kragerø 23-24 mai og Haugerud var kvalifisert gjennom å vinne Østlandsserien. I ungdomsserien spilles det åtte individuelle kamper i en lagkamp.

I lørdagens gruppespill møtte vi Norborg fra  Ålesund og Askøy-Sotra, det endte med seier henholdsvis 8-0 og 4-2. Som gruppevinner var vi kvalifisert som et av de tre beste lagene til søndagens finalespill.

Dagens første kamp endte med seier 6-2 mot Bygdø. I og med at Kristiansand også slo Bygdø tidligere på dagen ble det en ren finale mellom Haugerud og Kristiansand. Mathias tapte herresingel en mot en meget god Kevin Elson med sifrene 15-21, 10-21. I herresingel to vant Thomas mot Sondre Berg Angell 21-15, 21-16. Dermed stod det 1-1 etter to kamper. I den første damesingelen leverte Aimee en meget bra kamp mot Julie Marie Abusdal og det endte 21-18, 23-25. Når så Therese slo June Bøhn klart 21-12, 21-14 hadde vi tatt initiativet med en 2-1 ledelse etter singelkampene.

I herreduble tapte John og Mathias første sett 17-21 men leverte et imponerende andre sett og vant det 21-10. Når så jentene vant sin double kamp var ledelsen 3-1 og utgangspunktet veldig bra før mix-kampene. Her vant begge Haugerudlagene første sett og seieren var sikret. Da spilte det liten rolle at begge disse kampene endte 1-1 i sett, det endte 3-1 til Haugerud.

Her kan dere se laget motta pokalen

Dette var en solid laginnsats av alle fem spillerne godt understøttet av Kim og Victoria som coacher, lagledere og reiseledere. Vi skal ikke legge skjul på at landsfinalen var et av sesongens hovedmål og da smaker det ekstra godt å gå helt til topps.

Her finner dere også detaljerte resultater