UBM2009 – årets happening for U15 og U17 spillere

Årets uoffisielle NM for U15 og U17 spillere gikk iår i Kolvereid i Nord-Trøndelag, fra 27 til 29 mars. Haugerud stilte med en liten tropp, de to U15 jentene Elisa og Amanda. Her er de i double hvor de spilte seg frem til kvartfinalen.

Kolvereid ligger i Nord-Trøndelag ved kysten, ca 20 km fra Rørvik og drøye 300 km fra Trondheim. Det ble en lang reise med fly til Værnes og buss videre, ca 4 1/2 time. Vi bodde bra i rorbu i Rørvik, nesten nede i vannet.

200920innmarsj.jpg Innledende kamper startet allerede på fredag og lørdag morgen var det offisiell åpning med innmarsj i hallen og tale av ordføreren i Nærøy kommune. Det deltok 152 spillere fra 30 klubber, fra Mehamn i nord til Kristiansand i sør.
200920nnmarsj2.JPG Haugeruds lille tropp var selvfølgelig med på innmarsjen og de to jentene står her foran de tre spillerne fra Hamar. Lørdag kveld var spillere og ledere invitert til stor bankett i kulturhuset i Kolvereid med god mat, utdeling av priser og stipender samt underholdning
200920manda20k.jpg Jentene spilte ialt 7 kamper hver, single, double og mixdouble. Her er Amanda i aksjon på fredag i en lang og hard singlekamp som hun til slutt tapte 24-22 i tredje sett mot Hege Rikheim fra naboklubben Frogner IL.
200920lisa20se.jpg Elisa spilte to singlekamper i gruppespillet, vant en og tapte en og gikk dermed ikke videre til sluttspillet. I double derimot kom jentene seg videre og møtte et par fra Sandefjord og Nøtterøy i 8 dels finalen. Det ble en jevn og tett match hvor Haugerud jentene stort sett var i føringen, men hvor intet var avgjort før siste ball var spilt. Sifrene til slutt ble 21-19, 24-22.

I kvartfinalen var motstanderen et par fra Bergen som fikk sølvmedalje til slutt. Også dette ble en jevn kamp hvor Elisa og Amanda bet godt fra seg, og lagene fulgte hverandre jevnt i første sett med bergensparet litt foran. I annet sett ledet Haugerud helt opp til 17 før de måtte gi tapt på de siste ballene slik at sluttresultatet ble 21-17, 21-17. En flott innsats som viser at jevnt og trutt treningsarbeide gir resultater.

På søndag formiddag var det bare noen semifinaler samt alle finalene. Det ble en hyggelig formiddag i hallen med mye god badminton å se. De fleste av de gjeveste medaljene gikk enten til Pillaguri (Otta i Gudbrandsdalen) eller til Bergen BK. Spillere fra vår krets fikk også med seg noen medaljer, to gull og noen sølv og bronse. kl 13.30 var det avreise med buss til Værnes og vi var hjemme ca kl 21 etter å ha blitt hentet på Gardemoen. En flott tur, både spillemessig og sosialt, og som motiverer til videre innsats på jakt etter fjærballen.