Travelt med god stemning under Haugerud cup 2018

Det var fin stemning og mye god badminton å se under årets Haugerud cup i Haugerudhallen 8-9 desember. 177 spillere fra 19 klubber på Østlandet gav et tettpakket program, med 12 timer spill på lørdag og 9 timer på søndag. Over gleder Mohammad, Fernando, Bengt og Arne Kristian seg over godt spill i finalen og ikke minst de ettertraktede Haugerudkoppene i premie.

Spillet foregår på alle baner….

For aldersbestemte klasser var årets cup vinklet mot nybegynnere og spillere med middels erfaring. Vertsklubben toppet deltakerlisten med 45 spillere i alle aldre, men hyggelig at mange andre klubber også stilte med gode tropper. Nøtterøy var nok den klubben med lengst reisevei denne gangen. Arrangementet ble meget greit gjennomført  og sekretariatet sørget for at kampene ble gjennomført på eller litt foran tidsskjemaet. Haugerudkiosken levde opp til sitt rykte med to varmretter pluss alt hva en rikholdig kiosk kan by på hele tiden.

I U9, U11 og U13 klassene var det mange nybegynnere å se som viste stor idrettsglede og innsats. For mange foreldre var det også deres første turnering og det var mye nytt å sette seg inn i, blant annet å telle kamper.

Haugerudspillerne kom på premielisten i 18 kategorier slik at det er umulig å nevne alle, men noen må nevnes. Men det viktigste var all idrettsgleden

Therese og Sofie vant finalen i DDA over Vestre Aker spillerne Kristine og Mei.

og den gode innsatsen til alle spillerne.Karianne fikk en fin seier i DSA med seier over Henny fra Frogner i finalen. Robin og Berit tok seg av MDA, men U15 jentene Sofie og Victoria vant damedouble. I HSC ble det en spennende finale mellom U15 spillerne Leonard og Victoria mens Fernando og Mohammad gikk til topps i HDC.

I de aldersbestemte gikk søskenene Victoria og Fredrik til topp i hhv DSU15C og HSU13C. I HSU15B var Adit sterkest,men Armand kopierte ham i HSU17B. I DSU15B vant Emilie samt at Emilie med makker Sofie tok seg av DDU15B.

Alle resultater er å finne Badmintonportalen.