Haugeruds U15 spillere langt fremme under årets ranking

Nesten alle Norges beste spillere i aldersgruppen 13 til 18 år var på plass i hallen under Haugerud ranking U15/U19 helgen 8-10 september. Som vanlig under ranking var hallen tettpakket fra morgen til kveld og publikum kunne oppleve mye god og spennede badminton.

Årets ranking var omtrent på samme størrelse som fjorårets og vi måtte benytte 6 baner i Oppsal Arena på lørdag for å få avviklet alle kampene innen rimelig tid. 28 klubber kom på besøk fra hele landet og ialt deltok 123 spillere. Det var et stort apparat i sving for å gjennomføre kampene, telle, dømme, holde hallen ryddig og fin, servere mat og håndtere skoleovernatting.

Mange klubber delte premiene mellom seg og det viser at det jobbes godt i mange klubber. I U15 gikk mange av pallplassene til Kristiansand og Haugerud, men flere klubber var representert deriblant Kirkenes og Herøy nordfra. I U19 gikk singleklassene til landslagsspillerne Benjamin Norden fra Moss og Emma Wåland fra Kristiansand. I double og mix var både Sandefjord og Bergen langt fremme med flere plasseringer blant de tre beste.

Haugerud stilte med en solid tropp på 12 spillere, 4 i U19 og 8 i U15. Alle U19 spillerne var første års U17 slik at de har mange år igjen i klassen. Med dette var vi nest største klubb etter Kristiansand. Det var flott innsats av alle Haugerudspillerne og det ble mange gode kamper og plasseringer.

I U15 tok vi godt for oss av premiene. Bildet viser glade Haugerudspillere med premiene sine. Fra vestre Victoria Zhang med 3. plass i mixdouble, Delia Murtazalieva med 1. plass i damedouble og 2. plass i mixdouble, Thomas Grüner Fjeldheim med 3. plass i singel og 2. plass i mixdouble og Theodor Fjelldal med 2. plass i herredouble og 3. plass i mixdouble.

I U19 var det ganske tøft for våre unge U17 spillere men vi var nære på semifinaler i både damesingle ved Aimee Hong og damedouble ved Aimee og Therese Nguyen.

Her finner du komplette resultater. Besøk også FB siden Haugerud Badminton for flere bilder og kommentarer.