Granerud blant de 15 siste i «Årets ildsjel»

Det er flere hundre innen norsk idrett som hvert år blir nominert til «Årets ildsjel-pris» som deles ut på Idrettsgallaen. Det er derfor svært gledelig at en av Haugerud IFs æresmedlemmer og nestor i badmintongruppa, Tore Granerud, nådde opp blant de 15 som var med i vurderingen av ildsjelsprisen for 2013.

Tore nådde dessverre ikke finalen, men han sier selv han er svært godt fornøyd med å nå «semifinalen». Diplomet fra Norges Idrettsforbund ble delt ut på treningen sist torsdag på et tidspunkt hvor det mange i hallen som har kjent Tore lenge.

oreranerudildsje.jpg Tore-Granerud-ildsjel3.jpg
Leder i badmintongruppa Øystein Wiborg overrekker diplomen til Tore. Tore omkranset av mange spillere under overrekkelsen. Alle kjenner  ham gjennom mange år.

Tore begynte å spille badminton i Oslo i 1952, og fra 1960 har han hatt utallige verv i klubb og krets. Han var en av stifterne av Haugerud IF i 1971 og har i praksis hatt alle de jobber som man kan ha innen den frivillige idrettsbevegelsen. Han har også i alle år hatt mye kontakt med innvandrerfamilier og bidratt til at barna deres har begynt med idrett, helst da badminton.

Tore er fortsatt aktiv i sitt 83 år, sitter i styret i badmintongruppa og styrer kiosken på alle arrangementer badmintongruppa har i Haugerudhallen. Fire dager i uken stiller han på trening som oppmann, ser til at stolper og nett er på plass, tar i mot nye medlemmer, låner ut racketer, selger baller og grep, kort sagt er det limet som bidrar til at gruppa fungerer godt.

Vi gratulerer Tore som i aller høyeste grad fortjener prisen og oppmerksomheten.

Se også artikkel på Norges badmintonforbunds nettsted.